Berzerk
Gry działają na SMARTFONACH. Jeżeli nie możesz sterować to kliknij ponownie myszką/palcem w okno z grą. PAD: gry obsługują pada od XBOX możesz podłączyć i skonfigurować w ustawieniach. Aktualne sterowanie w ustawieniach.
Berzerk
Podstawowe informacje
- Data wydania: 1982
- Gatunek: Strzelanka, arkadowa
- Ilość graczy: 1 - 2
- Wydawca: Stern Electronics
- Platforma: Atari 2600
Opis gry
Berzerk to strzelanka wielokierunkowa, która została przeniesiona na konsolę Atari 2600 z automatów arcade. Zaprojektowana przez Alana McNeila i wydana w 1980 roku przez Stern Electronics z Chicago. Po Stratovox firmy Taito jest jedną z pierwszych gier wideo z syntezą mowy. Berzerk umieszcza gracza w serii labiryntów widzianych z góry, wypełnionych uzbrojonymi robotami. Celem gracza jest przetrwanie na planszy, eliminując roboty i zdobywając punkty. Wersje domowe zostały wydane na Atari 2600, Atari 5200 i Vectrex. W 1982 roku ukazał się sequel, Frenzy. Gracze wcielają się w postać nazywaną "Humanoid" i muszą przemierzać labirynt pełen robotów, unikając śmiertelnych pułapek i niszcząc wrogie maszyny.
Rozgrywka i cel gry
Gracz kontroluje zielonego ludzika po lewej stronie ekranu. W grach dla dwóch graczy drugi gracz kontroluje fioletowego ludzika po prawej stronie ekranu. Każdy gracz gra, aż straci życie, co pozwala drugiemu graczowi na zmianę ponieważ gra obsługuje tylko jeden kontroler.. Korzystając z joysticka i przycisku strzelania, który aktywuje broń laserową, gracz nawiguje w prostym labiryncie wypełnionym wrogimi robotami, które strzelają laserami w stronę postaci gracza. Gracz może zostać zabity przez trafienie pociskiem, uderzenie w robota lub wybuchającego robota, porażenie prądem przez elektryczne ściany labiryntu lub dotknięcie przez swojego arcywroga, Złego Otto.
Gracz przechodzi do nastepnęj planszy poprzez ucieczkę z labiryntu przez otwór w ścianie. Każdy zniszczony robot jest wart 50 punktów. Jeśli wszystkie roboty w bieżącym labiryncie zostaną zniszczone przed ucieczką gracza, gracz zdobywa dodatkowo dziesięć punktów za robota.
Poziomy
Gra potrafi wygenerować losowo 65 536 poziomów (siatka 256×256), ale ze względu na ograniczenia generowania liczb losowych istnieją mniej niż 1024 układy labiryntów (876 z nich jest unikalnych).
Rewolucyjny syntezator mowy
Berzerk jest znane z tego, że była jedną z pierwszych gier, która wykorzystywała komunikaty głosowe. Głos komputera komentuje akcję na ekranie, wydając takie słynne komunikaty jak "Intruder Alert!" czy "The humanoid must not escape!" To było rewolucyjne osiągnięcie w grach tamtego czasu.