Keystone Kapers Policjant i Złodziej

Gry działają na SMARTFONACH. Jeżeli nie możesz sterować to kliknij ponownie myszką/palcem w okno z grą. PAD: gry obsługują pada od XBOX możesz podłączyć i skonfigurować w ustawieniach. Aktualne sterowanie w ustawieniach.

sterowanie-pegasus

Keystone Kapers

Podstawowe informacje

  • Data wydania: 1983
  • Gatunek: Zręcznościowa, platformowa
  • Ilość graczy: 1
  • Wydawca: Activision
  • Platforma: Atari 2600

Wprowadzenie do rozgrywki

Keystone Kapers (Policjant i Złodziej) to gra platformowa na Atari 2600, w której gracze wcielają się w rolę detektywa Kevina, który próbuje złapać przestępcę o imieniu Harry Hooligan na lotnisku. Zainspirowana slapstickową serią Keystone Cops Macka Sennetta z niemych filmów, celem gry jest złapanie przez oficera Keystone Kelly'ego Harry'ego Hooligana, zanim ucieknie z domu towarowego.

Rozgrywka i cel gry

Celem gry jest ściganie Harry'ego Hooligana, który biega przez lotnisko i stara się uciec z łupem. Gracze muszą przekroczyć różne poziomy, w tym pasaż lotniska, schody ruchome i sklepy, aby go dogonić. Podczas pościgu gracze muszą unikać przeszkód i innych przeciwników, takich jak wózki sklepowe, radioobiorniki czy latające samoloty.

Punktacja i czas

Podczas gry zbierasz punkty za złapanie przestępcy, znajdowanie pieniędzy i pokonywanie przeszkód. Musisz także złapać Harry'ego Hooligana w określonym czasie, inaczej przegrywasz poziom. Gracze mogą zdobywać dodatkowy czas, zbierając specjalne zegary podczas rozgrywki. Za każdym razem gdy go złapiesz rośnie poziom trudności.

Gra odbywa się w trzypiętrowym domu towarowym oraz na jego dachu. Sklep jest osiem razy szerszy niż ekran; dotarcie do krawędzi ekranu przenosi do następnej sekcji sklepu. Mini-mapa na dole ekranu zapewnia ogólny widok sklepu i aktualne położenie postaci. Oficer Kelly zaczyna grę w prawym dolnym rogu na pierwszym piętrze. Pionowe przemieszczanie się między piętrami odbywa się za pomocą ruchomych schodów na końcach mapy i windy w centrum planszy. Harry Hooligan zaczyna grę w centrum drugiego piętra. Natychmiast zaczyna biec w prawo, aby dotrzeć do windy na trzecie piętro. Hooligan kontynuuje poruszanie się po piętrach. Jeśli mu się to uda, ucieka. Ta podróż zajmuje 50 sekund, a licznik u góry ekranu odlicza pozostały czas. Kelly biega znacznie szybciej niż Hooligan i może go bezproblemowo złapać w tym czasie linii prostej bez kar. Kelly może użyć windy, aby wyprzedzić Hooligana, co powoduje, że Hooligan zmienia kierunek i zaczyna wracać w dół przez sklep. Może skakać między poziomami na końcu mapy, czego Kelly nie może zrobić, ponieważ ruchome schody działają tylko w górę. Kelly musi uważać na windę, inaczej ryzykuje utknięcie na wyższym piętrze, podczas gdy licznik odlicza czas.

Kelly'ego spowalniają przeszkody takie jak stojące radia, piłki plażowe i jeżdzące wózki na zakupy, które można przeskoczyć lub schować się pod nimi, naciskając joystick w górę lub w dół. Uderzenie w którykolwiek z tych przedmiotów powoduje karę odjęciu dziewięciu sekund od czasu jak nam pozostał. Gracz zaczyna z trzema życiami. Na późniejszych poziomach latające dwupłatowce powodują utratę życia po kontakcie. Życie również tracimy, jeśli Hooligan pozostanie nieuchwytny, gdy licznik dobiegnie końca. Dodatkowe życia są przyznawane co 10 000 punktów, do maksymalnie trzech. Jeśli Kelly złapie Harry'ego, punkty są przyznawane na podstawie pozostałego czasu. Kelly może zbierać walizki i torby z pieniędzmi za 50 punktów każda. Każdy poziom staje się coraz trudniejszy, dodając więcej i/lub szybszych zagrożeń, aż Kelly straci wszystkie swoje życia.

Keystone Kapers Atari 2600 - gameplay

Postaw mi kawę na buycoffee.to